Czym jest pozycjonowanie stron?
PDF Drukuj Email

Pozycjonowanie stron internetowych (inaczej: plasowanie lub popularyzacja stron) jest obecnie jedną z najlepszych form reklamy stron internetowych. Pozycjonowanie stron, określane również jako promocja stron, polega na takim wpływaniu na wyszukiwarkę internetową aby strona poddana procesowi pozycjonowania wyświetlała się w wynikach pozycjonowania na możliwie wysokich pozycjach realnie zwiększając prawdopodobieństwo dotarcia potencjalnego klienta na daną stronę internetową.

Biorąc pod uwagę ogromną ilość stron internetowych w siec rodzi się pytanie w jaki sposób oddzielić strony wartościowe od niewartościowych oraz w jaki sposób poukładać strony wartościowe tak aby te bardziej dopasowane do treści zapytania znalazły się przed stronami mniej dopasowanymi. Zadanie wyselekcjonowania i posortowania stron według ich jakości należy do mechanizmu wyszukiwarki – tzw. bota. Zadaniem pozycjonera jest możliwie skuteczne przekonanie mechanizmu wyszukiwania aby stronę poddaną procesowi pozycjonowania umieścił on na samym szczycie listy wyników wyszukiwania. Złożoność procesu pozycjonowania stron internetowych podkreśla fakt, że robot najpopularniejszej wyszukiwarki Google podczas ustalania rankingu stron bierze pod uwagę około 100 różnego rodzaju czynników. Zasada działania mechanizmu wyszukiwania Google jest jedną z najbardziej strzeżonych tajemnic, co tym bardziej utrudnia dopasowanie się do wymagań stawianych przez wyszukiwarkę.

W związku z tym, że zasada działania algorytmu wyszukiwania Google znana jest tylko wybranym inżynierom Google, jedyną metodą dopasowania się do wymagań Google jest metoda empiryczna, w związku z czym tak ważnym atutem firm pozycjonujących strony internetowe jest doświadczenie w branży.